Interne og eksterne samarbejdspartnere

Studerende

I vuggestuen Luna har vi en ulønnet prøvepraktik, hvor den studerende oplever hverdagen i et praktiksted og en lønnet studerende, som indgår som en del af børnehavens normering.

Praktikaktiviteter fylder en stor del af studietiden, da den studerende, som uddannet pædagog skal beherske professionens grundlæggende viden og færdigheder, så de har forudsætninger for at kunne indgå i alle former for pædagogisk arbejde

Læs vores praktiksteds beskrivelser på praktik portalen

Dagplejen & børnehaven er velkomne

Forskning peger på, at relationen mellem voksen og barn er den vigtigste enkeltstående faktor for børns udvikling, trivsel og læring i dagtilbuddene. På den baggrund bliver det af afgørende betydning, at sundhedsplejersker, dagplejere og pædagoger samarbejder om at skabe forbindelse mellem det kendte og det nye. Dette for at skabe tryghed for barnet samt bygge videre på de kompetencer, barnet allerede har erhvervet sig.

Vi skal i overgangen skabe miljøer, der øger og tilgodeser alle børns forudsætninger. Vi skal gå til opgaven professionelt og med stor indlevelse og altid i et tæt samarbejde med børnenes forældre.

Tværfaglige samarbejdspartnere

Vi samarbejder med  familiegruppen, fagcenter for Børn og Unge, PPR og børneterapeutisk team ved behov vedr. barnets trivsel, udvikling og læring – sammen med forældrene.