Omsorg og nærvær skaber tryghed og udvikling i Vuggestuen Luna

Omsorg og nærvær er vigtigt for en god start

Opstarten i vuggestuen betyder for de fleste børn, at de skal til at gøre deres første erfaringer med at være væk fra forældrene i længere tid ad gangen.

I Vuggestuen Luna ved vi, at det er afgørende, at det lille barn føler sig trygt og velkommen, når det begynder. Derfor tilstræber vi at møde jeres barn nærværende og anerkendende.

I starten vil dit barn have en primær pædagog, som skaber mod til, at dit barn kan udforske vuggestuen som helhed.

Tryghed skaber udvikling i dagligdagen

Relationen skaber fundament for at barnets tryghed og udvikling.

Vi opbygger relation gennem vores daglige rutiner som spisning, putning og bleskift.

Vi bruger rutinerne til at opbygge relationen og skabe udvikling for barnet, for eksempel ved at lade barnet selv kravle op på puslebordet.

Vi følger barnets rytmer. Det vil sige, at barnet sover, når det er søvnigt, og spiser, når det er sultent.

Vuggestuen Luna omfavner mangfoldighed

Vi har i vuggestuen familier med forskellige nationaliteter, hvilket giver en positiv, alsidig og lærerig hverdag, hver eneste dag. Vi arbejde på at skabe tryghed med plads til alle børnenes forskelligheder.

Fakta om Vuggestuen Luna

Vuggestuen Luna er en kommunal institution og vi er normeret til 40 børn. Børnene er fordelt på 3 stuer. To stuer med 15 børn og en stue med 10 børn. I fortællingen om Bamse, Kylling og Ælling er deres bedste ven Luna. Derfor hedder vores stuer Bamse, Kylling og Ælling.