Opstart i Vuggestuen Luna

Omsorg og nærvær er vigtigt for en god start

Opstarten i vuggestuen betyder for de fleste børn, at de skal til at gøre deres første erfaringer med at være væk fra forældrene i længere tid ad gangen. I Vuggestuen Luna ved vi, at det er afgørende, at det lille barn føler sig trygt og velkommen, når det begynder. Dit barn vil derfor, få tildelt en primærpædagog når det begynder i vuggestuen, da dette skaber tryghed og giver barnet mod på at udforske vuggestuen som en helhed.

Velkomstsamtale med forældre

For at sikre at jeres barn får den bedst mulige opstart i Vuggestuen Luna, inviterer vi forældre til en velkomstsamtale, som har til formål at lære både forældre og barn at kende.

Vi starter mødet med informationer omkring maden der serveres i vuggestuen, som har økologimærket i sølv og betyder at mellem 60-90 procent af vores råvarer er økologiske.

Som forældre beder vi jer at reflektere over emne vedrørende:

• Jeres tanker og forventninger til opstarten i børnehaven
  • Barnets opvækst og udvikling
  • Familieforhold
  • Barnets spise- og sovevaner

Velkomstsamtale med tosprogede forældre

Mangfoldighed skaber værdi og lærer børn i deres første år om forskellighed, og at det er noget at værdsætte. Som tosprogede forældre kan der findes nogle udfordringer, der stammer i det sproglige eller kulturelle. Derfor ønsker vi at imødekomme disse med en samtale med tosprogede forældre om blandt andet baggrund, familierelationer i Danmark og hvilke sprog der tales i hjemmet.